Wednesday, August 1, 2012

Aktiviti Bulan Jun 2012

Ceramah Kecemerlangan "Hot Button" (13 Jun 2012)
Program ini adalah di bawah kelolaan kaunselor sekolah.  Ceramah motivasi ini diadakan pada hari Rabu pada tarikh berikut.  Kelas yang terlibat ialah Ting. 2 Mulia dan semua  pelajar tingkatan 3, 4 dan 5.  Aktiviti ini dijalan dari jam 9.00 pagi hingga 1.00 petang.  Diharapkan pelajar dapat manfaat dari program ini.

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah (15 Jun 2012)
Selamat Hari Guru kepada semua warga pendidik khususnya kepada cikgu dan cikgi St. George. 

Sukaneka
Sukaneka
Persembahan pelajar

Hari Anugerah Cemerlang 2012 (23 Jun 2012)
Hari bagi meraikan kecemerlangan pelajar kembali lagi.  Majlis dirasmikan oleh Tn. Hj. Mohd. Zaki b. Hj. Harun, Ketua Sektor Akademik JPN Pulau Pinang.  Kali ini satu kelainan yang dibuat di mana para pelajar yang menerima hadiah diberi peluang memakai jubah graduan seperti majlis konvokesyen di universiti.  Selain itu, Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) turut disampaikan kepada guru-guru yang telah membawa kejayaan cemerlang dalam mata pelajaran tertentu dalam PMR dan SPM tahun lalu.  Sekalung ucapan tahniah diucapkan.
Guru-guru SMK St. George (M)
Sebahagian guru yang menerima APC peringkat sekolah
Penerima APC : Pn. Hjh. Suriati bt. Ismail
Anugerah kepada pelajar
Anugerah kepada pelajar


Kejohanan Olahraga 2012 (30 Jun 2012)
Kejohanan kali ini telah dirasmikan oleh En. Mohd. Pazli b. Ismail, YDP PIBG SMK St. George(M).  Kemuncak bagi acara sukan dipertandingan pada hari tersebut.  Setiap rumah sukan menunjukkan komitmen yang tinggi dalam apa jua acara yang dipertandingkan.  Tahniah kepada rumah Merah yang menjadi juara pada tahun ini.                                                 

Rumah Biru
Rumah Hijau
Rumah Kuning
Rumah Merah
Bacaan Ikrar Kejohanan
Ucapan Perasmian oleh En. Mohd. Fazli (YDP PIBG)
Acara penyampaian hadiah
 Acara balapan

No comments: